یادداشت: از «پدرم یار تفنگه» تا «گروه تواشیح مکتب»

یادداشت: از «پدرم یار تفنگه» تا «گروه تواشیح مکتب»
چالش اصلی گروه سرود مکتب المهدی(عج) به‌کارنگرفتن ساز موسیقی در سرود بود؛ مسئله‌ای که برخلاف پیشگامی نسبت به گروه‌های مختلف کشور، حتی گروه سرود آباده، به‌تدریج عامل ضعف آن‌ها تلقی گردید.
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر :  ۳۵۰۷۷۳

 اما از منظر دیگر، شیوه جمع‌خوانی مکتب المهدی(عج) با فضای خلوت عاطفی و آرمانی، زمینه تأمل و درک عمیق مفاهیم اشعار را فراهم می‌کرد. گویی سکون و فاصله‌گذاری در فضای سرود، نوای خودآگاهی بود که ضرباهنگ اغواکننده و سحرانگیز موسیقی مدرن و سبک زندگی عصر جدید را به‌چالش می‌کشید. شبیه به ابداعی که شهید مرتضی آوینی در «روایت فتح» دنبال می‌کرد.

به قلم: صالح کاهانی
در صفحات ۶۰ تا ۶۳ شماره دوم سوره سیمرغ بخوانید.

 

 

ارسال نظر