اختتامیه دومین جشنواره ملی نگارگری آیات در گلستان برگزار می شود

اختتامیه دومین جشنواره ملی نگارگری آیات در گلستان برگزار می شود
آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی نگارگری آیات، 23 مردادماه ساعت22 از صدا وسیمای مرکز گلستان و شبکه سراسری قرآن برگزار می شود.
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر :  ۱۳۲۴۱۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان گلستان ،دبیر دومین جشنواره ملی نگارگری آیات با اعلام این خبر اظهارکرد: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد ، انجمن‌ هنرهای تجسمی استان و حوزه هنری گلستان برگزار شده است.


محمرضا عباس پوردر ادامه در خصوص موضوع جشنواره گفت: همه مفاهیم و موضوعات مرتبط با فضای معنوی قرآن کریم شامل داستان‌های قرآن و عترت، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص)، پیامبران الهی و معصومین (ع) و دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های قرآن و عترت، احسان و نیکی، معنویت و اخلاق، امید، نشاط، آفرینش و خلقت، ظلم ستیزی، صلح و دوستی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، تمثیل و قصص قرآنی، رستاخیز، تفکر، تعمق و انس با طبیعت، توکل، مقاومت و پایداری و نماز و نیایش موضوعات جشنواره را تشکیل می‌دهد.


وی بیان کرد: فراخوان جشنواره ملی نگارگری آیات در دو بخش اصلی (نگارگری و طراحی سنتی) و بخش ویژه (نماز و نیایش) برنامه ریزی و ارائه شده است .


عباس پور اضافه کرد: 350 اثر به دبیرخانه ارسال شد و بر اساس رای هیئت داوران 80 اثر به بخش مسابقه و نمایشگاه راه یافته اند و برگزیدگان نیز در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.


دبیر جشنواره ملی نگارگری آیات بیان کرد: هدف از جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش انس و تدبر در قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع)، تولید آثار فاخر و ارزشمند، توسعه و ترویج هنرهای قرآنی در حوزه ملی و بین المللی، ارتقاء همه جانبه و تأکید بر اهمیت هنرهای قرآنی، زمینه سازی برای تبادل تجربه فی مابین شرکت کنندگان در گستره ملی و حمایت از هنرمندان جهت خلق آثار هنری است.

ارسال نظر