وجود ۱۰۰ شاعر در حوزه هنری گلستان

مسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان گلستان از وجود ۱۰۰ شاعر در حوزه هنری این استان خبر داد.
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر :  ۳۵۰۰۸۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری گلستان حسین عبدی، مسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان گلستان اظهار کرد: از بدو تاسیس حوزه هنری فعالیت ادبی خود را آغاز کردم و با جریان ها و چهره های ادبی آشنا شدم.

وی با اشاره به اینکه تا حدود زیادی سبک شعر انقلاب تثبیت‌ شده است، افزود: با همت حوزه هنری، فرهنگ ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی جریان سبک شعر انقلاب در کشور و سطح استان راه اندازی شد.

مسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گلستان گفت: در هر مقطع از تاریخ باتوجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مکتب ها و جریانات در شعر وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه شاعران مذهبی در دوره قبل از انقلاب از وضعیت خوبی برخوردار نبودند، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی این فرصت فراهم شد تا فضای جدید و شرایط خوبی برای هنرمندان ایجاد شود.

عبدی اظهار کرد: در سال ۵۸ هنرمندان با جمع شدن دورهم در مسجد امام جواد (ع) تهران توانستند اتفاق های خوبی را رقم بزنند. این اجتماع باعث تاسیس حوزه هنری شد.

مسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گلستان با اشاره به اینکه سبک شعر انقلاب اسلامی با توجه به معیارها و موازین خاص که برای آن انتخاب شده بود گسترش و توسعه پیدا کرد، گفت‌: در استان گلستان با همت حوزه هنری از سال ۸۰ تا کنون توانستیم جریان شعر انقلاب را در بین نسل جوان رواج دهیم و حدود ۱۰۰ نفر شاعر نوجوان و جوان را پرورش دهیم.

ارسال نظر